
Pracownicy i współpracownicy Pramerica Życie wcielili się w rolę nauczycieli, by przeprowadzić lekcje w szkołach ponadgimnazjalnych w ramach programu „Otwarta Firma”, organizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Wolontariusze przeprowadzali lekcje na temat ubezpieczeń w szkołach ponadgimnazjalnych w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie i Krakowie. Podczas zajęć uczniowie poznali historię ubezpieczeń, obszary życia, które są przez nie chronione oraz podstawowe pojęcia i zasady ich działania.
– To było niezwykle cenne doświadczenie, które pokazało, że możemy wiele uczynić, by wzmocnić świadomość finansową młodych ludzi. Dobre przygotowanie wpływa bowiem na decyzje osób, które wkraczają w dorosłość i pewniej oraz bardziej świadomie czerpią z możliwości jakie oferuje rynek finansowy. Cieszymy się, że wraz z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości możemy realizować inicjatywy edukacyjne, które niosą wartość zarówno młodym ludziom, jak i całej branży – komentuje Małgorzata Morańska, rzecznik prasowy Pramerica Życie TUiR SA.
Program „Otwarta Firma” ma na celu podniesienie poziomu wiedzy i kształtowanie aktywnej postawy uczniów poprzez ciekawe zajęcia organizowane we współpracy z przedstawicielami lokalnych firm i instytucji. Program realizowany jest w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości na terenie całego kraju. Do ostatniej edycji programu przystąpiło blisko 3000 firm i instytucji.

Jak wynika z badania IPSOS przerowadzonego na zlecenie Pramerica Życie TUiR aż 60% Polaków za główny cel finansowy stawia sobie możliwość pokrycia niespodziewanych wydatków na leczenie. Jednocześnie tylko 5% badanych wykazuje pewność, że cel ten uda im się osiągnąć.
Wyniki badania obnażają jedną z największych obaw Polaków, którą jest finansowanie niezbędnej i kosztownej opieki medycznej. Szczególnie, jeśli dotyczy ona ich dziecka.
Liczba świadczeń wypłacanych z tytułu poważnych zachorowań stale rośnie. Pramerica Życie wypłaciła ich o 38% więcej niż jeszcze 3 lata temu. W tym czasie szczególnie wzrosła liczba świadczeń wypłacanych w związku z poważnym zachorowaniem dziecka. W odpowiedzi na potrzeby klientów i coraz większe zainteresowanie zabezpieczeniem finansowym w przypadku poważnej choroby, towarzystwo ubezpieczeń poszerzyło swoją ofertę o nowy produkt, którego celem jest zapewnienie ochrony zdrowia dzieci.
– Nagłe zdiagnozowanie u dziecka poważnej choroby to niezwykle trudna dla rodziny sytuacja, która również wymaga dużych nakładów finansowych, a czasem wiąże się z koniecznością przerwania aktywności zawodowej i częściową utratą dochodu przez jednego z rodziców. Posiadając odpowiednią polisę zapewniającą wypłatę świadczenia w tych niezwykle trudnych momentach, rodzice mogą w pełni poświęcić się pomocy najmłodszym bez dodatkowych obaw o finansowanie leczenia – wyjaśnia Borys Kowalski, Dyrektor Działu Aktuariatu i Główny Aktuariusz Pramerica Życie.
Dzięki Ubezpieczeniu Dodatkowemu na Wypadek Poważnego Zachorowania Dziecka, rodzic może uzyskać wsparcie finansowe, niezbędne do pokrycia kosztów leczenia. Ochroną objęte są aż 32 jednostki chorobowe, a wśród nich m.in.: nowotwór złośliwy, niewydolność nerek, padaczka, zapalenie opon mózgowych, sepsa, śpiączka czy też uraz głowy. Ochrona obowiązuje na całym świecie przez 24 godziny na dobę.
W ofercie towarzystwa klienci znajdą również ubezpieczenie, które oprócz poważnych zachorowań obejmuje także pobyty w szpitalu, aż 246 różnych operacji, między innymi usunięcie wyrostka robaczkowego czy chirurgiczne leczenie przepukliny oraz ponad 30 różnych urazów. Ochroną mogą być objęte dzieci, które znajdują się pod opieką rodzica ubezpieczonego w Pramerica Życie.

Pramerica Życie otrzymała godło Firma Przyjazna Klientowi. Tytuł ten przyznawany jest przedsiębiorstwom prezentującym najwyższe standardy w obsłudze klienta.
Firma Przyjazna Klientowi to tytuł nadawany przez Fundację Obserwatorium Zarządzania na podstawie wyników nieza-leżnych badań konsumentów. Za pomocą specjalnej ankiety badane są doświadczenia klientów w takich obszarach jak zadowolenie ze współpracy, jakość obsługi oraz skłonności klientów do rekomendacji firmy. O przyznaniu tytułu decyduje wysoki wynik łączny z ankiet na poziomie min. 85% oraz pozytywna rekomendacja Kapituły Programu. Rezultat Pramerica Życie wyniósł 90%.
– Czujemy się wyjątkowo docenieni, nie tylko przyznaniem prestiżowego godła Firmy Przyjaznej Klientowi, ale przede wszystkim tak wysokimi ocenami naszych Klientów, ich lojalnością i zadowoleniem ze współpracy z nami. W ramach prowadzonych ankiet otrzymaliśmy wiele ciepłych komentarzy, a także konstruktywne informacje zwrotne, które posłużą nam do dalszych usprawnień i stałego doskonalenia jakości obsługi. Za wszystkie głosy serdecznie dziękujemy – komentuje Robert Gowin, Członek Zarządu Pramerica Życie.
Godło Firma Przyjazna Klientowi jest przyznawane na 12 miesięcy. Program istnieje na polskim rynku ponad 10 lat.

Ponad 280 osób odwiedziło 11 placówek opiekuńczych i wychowawczych położnych w różnych miejscowościach, by pomóc tym, którzy najbardziej potrzebują wsparcia. Współpracownicy, pracownicy, a także ich rodziny i przyjaciele zamienili się w tym dniu malarzy, ogrodników, animatorów, kucharzy, majsterkowiczów.
– Dzień Wolontariusza to wyjątkowy czas, w którym wszyscy skupiamy uwagę na tych, których los doświadczył. Naszą pracą chcemy im pokazać, że świat jest pełen dobra i ludzi, którzy bezinteresownie pomagają. Zaangażowanie wolontariuszy polega na remontowaniu sal, odnawianiu placów zabaw, porządkowaniu ogrodów, a także beztroskiej zabawie z dziećmi przebywającymi w odwiedzanych przez nas placówkach – mówi Małgorzata Morańska, rzecznik prasowy Pramerica Życie.
W tym roku firma odwiedziła: Dom Dziecka w Równem, Poradnię Profilaktyki i Pomocy Rodzinie PTZN w Bydgoszczy, Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze w Krakowie, Lubelskie Hospicjum Małego Księcia, Dom Dziecka w Porszewicach, Dom Dziecka w Olsztynie, Schronisko dla Zwierząt w Olsztynie, Dom Dziecka w Kórniku, Dom dla Chorych Bezdomnych Betlejem w Warszawie, Stowarzyszenie Świętego Celestyna w Mikoszowie, Domu Pomocy Społecznej w Chmielniku.